Nej, nej, nej...

Det här känns inte alls bra... Igår kväll började en ond känsla i halsen smyga sig på, och idag har jag haft halsont hela dagen. Jag har försökt kurera mig med både det ena och det andra, men det är fan ändå kvar.
Mitt immunförsvar har ingenting att säga till om när det gäller dessa förkylningar alltså. De två senaste gångerna när jag blivit förkyld har det varit precis såhär: ont i halsen 2-3 dagar, börja snora som bara den och är helt orkeslös 5-6 dagar sedan en jäkla hosta plus snor i typ en vecka. Ca 2 veckor sjuk. Kul.

Jag har varit lite skeptisk mot den här svininfluensevaccinet. Enligt min läkare var det de mest friska som blev värst sjuk av viruset, men nu har jag ju hört att det är de i riskgrupperna som Dör!
Så tanken slog mig nu i kväll att om jag blir så här knäckt av en vanlig förkylning så måste jag nog ta vaccinet mot svinflunsan. Jag tar risken (man vet tydligen inte, kan ju hända man blir sjuk av själva vaccinet) när chansen kommer.

Skola i morrn.
Over and out!


Kommentarer
Nillano

Hej! Hoppas du kryar på dig snart!

Förstår dina tankar om sprutan.

Kram

2009-09-07 @ 11:06:39
URL: http://livetskalevasnu.blogspot.com
Hanna

Tack! Det har inte riktigt brytit ut än, men jag hoppas det bara går över och försvinner... Vill du ta sprutan?

kram

2009-09-07 @ 16:09:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0