Det regnar i stockholm idag

En heldag i huvudstaden är snart avklarad. Lite onödigt känns det att jobba på första och sista tåget en klämdag som denna, men vad gör man inte?
En sväng på stan hade jag tänkt göra i alla fall, och förbereda vissa festligheter framöver. Det duggade lite, men tänkte att jag tål nog det. Väl på stan började det regna mer, och alla stressade runt under sina paraplyer. Alla utom jag, som lugnt strosade mellan affärerna. Regn gör mig inte så mycket, så länge det inte öser ner.

Dagar som denna, då det regnar och jag inte har något paraply, kommer jag alltid att tänka på en kommentar jag fick i Australien. Det var en dag då det regnade i Brisbane, och jag åkte med hostlest shuttlebus in till city, och beklagade mig lite för chaffören att det regnade.
Well, your not made of suger, are you? På något sätt var det ändå sött av honom.

(sött! haha...)

Australien, Australien... Jag vill dit igen!
Men nästa vecka drar jag iväg en sväng med kusin vitamin. Inom Europa, bara. Jag är faktiskt lite orolig. Inte över resan eller boende, allt är bokat och klart. Men magen! Den vill inte det jag vill! Otroligt nog går det bra (peppar peppar) att jobba, men väl hemma skulle jag lika gärna flytta in på toaletten permanent...

Okey, kan inte deppa ihop nu, lägger upp en bild från förra fredagens konsert med Salem al Fakir! Så jävulskt bra ;)



Kommentarer
li

åh jag hoppas verkligen att du får en underbar resa och att magen kan hålla sig i skinnet!!!!!

hatar dumma magar!!! kraam

2009-05-23 @ 16:55:39
URL: http://izica.blogg.se/
Syster

Haha hehe "Jävulskt bra." Håller med!

2009-05-26 @ 14:52:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0