Stackars...?

Det är så jäkla synd om mig.
Det vita pulvret (en medicin, för den som missat tidigare inlägg), som verkade vara en så lovande lörsning på mina magproblem hjälper inte så bra som jag hade hoppats på. Visst, jag känner mig lite bättre. Men jag behöver förtfarande sticka iväg Akut till toaletten titt som tätt. Dessutom har min förut (för det mesta) så tysta mage börjat blivit gasig och idag har jag börjat känna av halsbränna. Som är en ovanlig biverkning. Tack för den!
Det känns fantastiskt bra nu när midsommar och diverse semesterplaner börjar närma sig...

Men i kväll har jag stängt av min nya favoritmusik - Asha Ali, To bed en mycket härlig låt - och rattat in Webbradion på dagens Hallå P3 program med Lotta Grey. Inslaget finns kvar 30 dagar, för den som vill lyssna. Lotta drabbades av tarmcancer för ett år sedan, och skriver om det i sin blogg vimmelmamman.blogg.se
Hennes blogg är bland de mest lästa i Sverige, och hon fick nu i maj dela på RMTs Tarmcancer-stipendium, tillsammans med en framgångsrik doktor.
Jag blir imponerad, berörd, ledsen, inspirerad av henne. En stark människa som jag verkligen hoppas får fortsätta vara frisk från cancern. (Självklart borde alla cancersjuka bli botade och leva lyckliga i alla sina dagar)

När jag blev sjuk, och de försökte klura ut vad det kunde vara för fel sa en doktor:
Det är inte cancer i alla fall.
Jag blev chockad över att det överhuvudtaget kunde vara cancer. Jag var ju bara 15 år! Då kan man väl inte få cancer? Det är ju bara gamlingar som får det, eller?

Mina ögon har öppnats sedan dess. Livet är kort, och man måste ta vara på det. Det kan ta slut när som hellst. Jag vet att det låter klychigt, men det är ju faktiskt så!
Då och då kommer jag på mig själv att klaga över småsaker som skavsår, tom kyl och ingenting att ha på mig. Jag har ju faktiskt två fungerande ben, inte så långt till affären, pengar på kontot och en garderob full med kläder. Inga problem!

Livet är för kort för att klaga över småsaker.
Njut! För läser du det här så lever du ju faktiskt.
Det är huvudsaken.


Kommentarer
Syster

Ja, det är sant! Jag skiter i att jag sitter och snorar nu med min gräsallergi! För solen skiner, Magnus är här och jag får träffa dig i helgen! Jag är glad. :D

2009-06-17 @ 15:43:04
Kicki

Glad midsommar på dig!

2009-06-17 @ 17:36:12
Hanna

Va härliga ni är!

puss! :)

2009-06-18 @ 08:59:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0