Lite blod...

...blev jag av med idag.

(Känsliga läsare bör ej läsa detta)

Farbror doktorn tyckte det var bäst att göra några extra tester, eftersom magen krånglat så mycket på sista tiden.
Så ett blodprov var inplanerat till morgonen. Och lämna in ett bajsprov.
Varför går det inte att bajsa när man vill? Började förbereda redan i går kväll (alltså tog fram provröret, med liten sked, och lade vid toaletten), men inte blev det något för ens i morse, precis när jag skulle åka.
Så iväg och ta blodprov. Damen som tog det var inte försiktig inte! Alla andra brukar vara lite småmesiga när de sticker in nålen, vilket i många fall slutar med att blodkärlet hoppar undan, och de får "gräva" lite med nålen. Eller ta om. Jätteskönt...
Men hon i morse kände lite, tvättade, tog fram någen och sa Nu sticker jag och körde verkligen in nålen fort i ådran. De tre provrören blev fyllda på nolltid. Jätteont gjorde  det inte, men ändå. Jag blev lite paff bara.

(Kameran är funnen, och ska transporteras hit i kväll. Bilderna ligger redan ute på Facebook... ojoj, vilken teknik det finns nu för tiden! )



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0