Sports of today

Vilken kväll!
Såg när 15 åriga Sarah Sjöström tog hem VM guld i 100 m fjärilsim. Och sitt andra världsrekord på samma sträcka! My God, fantastic!
När jag var i den åldern slutade jag simma. Men jag hade nog också tagit ett världsrekord i fjärilsim. Om jag hade velat. hrm... (hoppas inga gamla tränare eller klubbkamrater läser detta, då skulle de skratta högt. Jag höll snarare på att drunkna de få gånger jag blev Tvingad att simma fjärilsim på tävling)
Okey, nog om mig. Sarah är fantastisk när hon plaskar runt i bassängen.

Efter det rullade jag ner (med cykeln) till IP för att titta på GIFarna när de spöade Jönköping södra. Japp, första gången guldfisken var på fotboll, fick ett infall och följde med min vän M.
Vi hamnade mitt i solen på ena kortsidan. Solglasögon eller keps hade varit bra, kom vi fram till.
Så vi fick sitta och kisa i princip hela matchen.

M: Ser du något?
H: Jodå, men jag kommer ha vita streck mellan ögonen efter att ha kisat såhär i 90 minuter.
M: Haha, jaa...
H, viskande: Ehh.. visst är det 90 minuter?
M: Ja, bra Hanna...

Men jag hade ju rätt i alla fall! Var ju tvungen att kolla...

I pausen gick vi en sväng, och på längsidan hamnade vi i ett grymmt motljus. Som de två singeltjejer vi är gick vi runt och skojade om att nu när vi inte såg något kunde vi ju hoppas på att vi råkade gå in i någon snygging. Något jag tror vi måste jobba lite mer på om det ska fungera. M gick inte in i någon, och jag gick in i en glassgubbe av plast...

Men det var ju faktiskt rätt kul att gå på fotboll, får se om det blir någon till gång, det vet man aldrig.

Jaha, hur det gick?
4-1 till Sundsvall! Såklart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0