Fel, fel, fel, fel...

Jag har alltid trott att bästa sättet att lära sig någonting på är att göra fel. Så fel som möjligt!
Exempel: Sista körlektionen innan uppkörningen måste ha gett mig mest av alla jag tog. All nervositet gjorde att jag gjorde typ allt fel - men lärde mig otroligt mycket och klarade uppkörningen.
Någon körlektion innan körde jag i en korsning.
Det gjorde du bra, sa herr körlärare. Vad jag gjorde bra har jag ingen aning om, och vågade då inte fråga. Helt värdelöst.

Jag vill nu försöka få alla andra att också förstå att det är bra att göra fel. Jag började med det nu på morgonen på Apoteket.
Det var dags för min månliga provtagning, där jag inte ska kissa eller äta innan.
Kissnödig, hungrig och trött for jag till sjukhuset. Ca 5 min efter att jag vaknat.
Provtagningen gick rätt fort ( förutom att hon var tvungen att ta två gånger. Blodet tog typ slut första gången...) och jag kom på att jag kunde passa på att gå till apoteket innan jag åkte hem.
Efter att ett av mina behöv uträttats gick jag endast hungrig och trött till apoteket för att ta ut mina små vita tabletter.
En väldigt ung tjej (yngre än mig?) stod i kassan. Jag mummlade fram att jag skulle ha Prednisolon 100 mg. Hon skannade av den långa listan och hittade rätt namn. Tog ut listan och hämtade några burkar. 1 mg.
Nej, nej, sa jag. Jag skulle ju ha 10 mg! Och vi tittade igenom listan igen. Det fanns inga 10 mg. Men 5 mg. Ja, jäklar, det var ju det jag skulle ha!
Hon fick göra om allt, lägga tillbaka, skriva ut nytt, hämta nya burkar, fick även hjälp av en äldre dam som varit med länge.
Hon förklarade bla: Prednisolondosen brukar variera väldigt mycket, och stämmer inte alltid med det som står på receptet. Men kunderna brukar ha full koll på vilken dos de ska ha.
Jag fick vad jag ville ha tillslut, och gav även den nya tjejen en lektion hur man gör om uttag.

Även hur man hanterar förvirrade kunder...

Full koll is my second name, by the way.


Kommentarer
Kotteby

Sv:

"Men det har nu böjat ljusna!"



Hahahah...

fruktansvärt roligt skrivet.

Var det med meningen?

Fantastiskt. Genialt!



=)

2009-01-30 @ 11:00:18
URL: http://www.kotteby.se
Anna E

Men nu får du sluta gömma dig på apotek och andra inrättningar!

Jag har ju inte sett dig sen i somras.

Typ.

2009-02-01 @ 20:58:34
URL: http://hondjavulen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0