Att vara...

...service inriktad, eller service minded som man kanske säger på svenska, är att vara lyhörd på sina kunder. Och förstå vad de vill ha.
Om jag som kund kommer och frågar efter ett par vallningsfria skidor, eftersom jag absolut inte vill, orkar eller har så stor möjlighet till att valla, så ska inte den jag frågar ändå föreslå ett par vallningsbara skidor med tejpvalla.
Den håller många, många gånger, och man får den riktiga känslan av skidåkningen.
Kunden som frågade efter vallningsfria skidor är inte riktigt nöjd med det svaret, eftersom kunden inte är ute efter själva känslan i skidåkningen, utan just att åka skidor utan att valla. Går det trögre blir det ju dessutom mer träning.
Om den kunden frågar i stället säger:
Då föreslår jag den här skidan som är uttagen till de som vill ut i skidspåret då och då utan att krångla med valla.
Yes! Thank you!
Om man säger så här:
Inter Sport i stan- Lindboms sport i Bommen : 0 - 1

Så idag har jag shoppat skidor. Vallningsfria. Och nu i kväll har jag och två till klubbkamrater varit ute och åkt i nästan 1½ timme. Eftersom jag inte åkt på kanske 3 år lär det kännas bra i morgon.

Jag ramlade bara 2 gånger.

Vädret var lite kallt, men vindstilla, stjärnklart och spåret var upplyst av den stora månen. Alla träd är snötyngda och det var vackert som ett vykort.
Det var helt underbart.

Godnatt :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0