medicin, vaccinering...

Bilen gick igenom utan något problem alls, wohoo!

Mig däremot fortsätter komplikationerna. Upp i dos med det, och ner med det... Fick veta att en av mina mediciner ökar chansen pyttelite för någon slags cancer, kommer inte ihåg vilken precis. Däremot minskar en annan av midicinerna någon annan slags canser, så det går väl på ett ut antar jag.
Just cancer är jag inte så orolig för att få. Först känns inte chansen så stor att råka ut för det Också. Sedan på grund av min kost: cancerceller överlever och förökar sig på socker och kolhydrater, vilket jag försöker äta så lite som möjligt av.
Min pratglade doktor styrde efter ett tag in samtalet mot veccinering: för svininfluensan.
För det hade du tänkt fråga om va? trodde han. Faktiskt hade jag inte det, men det var intressant att prata om. Jag har ju hört att kroniskt sjuka ska få förtur, och jag var absolut en av de som skulle få först enligt honom. Problemet, enligt doktorn, var att vaccin inte biter så hårt på mig, pga mitt svaga immunförsvar. Men å andra sidan så är det de som från början är riktigt friska och med fullt fungerande immunförsvar som blir sjukast i svininfluensan, eftersom immunförsvaret försvarar sig till max.

Om jag förstod det hela rätt...

Så, mina vänner, jag kommer klara mig från svininfluensan, jag kommer finnas "frisk" inne på toa...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0