Miljonär?

Alltså, när någonting såndant här händer måste man ju skriva om det!

Jobbade på ett av eftermiddagstågen hem till sundsvall idag. Längst ner i vagn 6 (2 klass) sitter två farbröder. Jag får biljetterna av den ena. Jag har ingen tång, utan markerar med min penna på biljetterna. Då utbrister den andra:

Men klipper ni inte hål i biljetterna nuförtiden?
Tyvärr tillverkas inte tängerna längre, så det är bara de som varit med länge som har tång nuförtiden
, förklarar jag (läs mer om detta här) medan jag tycker han är väldigt lik... men kanske inte... Men det lät ju som om de pratade smålänska, så...

När jag kom tillbaka till bistron kollade jag i listorna. Jo jäklar! Ingvar Kamprad! Berättade för mina kollegor, och fick låna en tång.
Nästa gång jag gick förbi dem sa jag:
Ursäkta, men skulle jag kunna få titta på era biljetter igen?
Javisst,
sa den andre herrn lite förvånat.
Jag studerade biljetterna noga, tog upp tången ur fickan och smackade in ett fint hål genom hela bunten.
Snacka om jubel från gubbarna!
Nu får du en pinne i himlen, jublade Kamprad.

Väl framme i Sundsvall kom de fram till mig på plattformen, tog i hand och tackade så mycket för en trevlig resa och sa att de tyckte det med tången var himla kul.

Jo, att skaka hand med världens 5e rikaste är ju inte precis varje dag. Väntar nu på en stor summa på kontot, det är jag väl värd?


Kommentarer
Madde

Får jag nån procent av den där summan för jag lånade ut tången? ;P

Tack för en rolig dag =)

2009-08-04 @ 22:50:16
Anonym

You go girl!!!!

2009-08-04 @ 22:53:27
Kattis

bara en pinne? varför inte ett helt träd? ;)

2009-08-04 @ 23:16:06
URL: http://kattajonen.blogg.se/
Syster

Fasen vad coolt!!

2009-08-06 @ 16:14:39
Anna

Kan vi bestämma tid och ses någon dag så jag får ta på dig? ;P

Du får förresten låna min tång när du vill....;P

vad är det du ska plugga du osynliga kollega?

2009-08-09 @ 13:43:51
URL: http://hondjavulen.blogg.se/
J

vad häftigt att träffa han på tåget. att en sådan rik man åker tåg:)

2009-08-16 @ 11:50:30
URL: http://jpasparet.blogg.se/
Hanna

Madde: Jag lovar att du ska få en procent eller två när pengarna kommer!

Kat: ett träd vore ju bättre... :P

Anna: Jaså, du har tång du? :P Två veckor kvar till plugg, hinner du sluta din semester innan dess?

J: Japp, tågvärlden är cool :)

2009-08-18 @ 14:49:52
Malin

Jag vill också jobba på tåg! Det verkar lura en hel del roliga kändismöten bakom hörnen:)

2009-09-19 @ 15:34:27
URL: http://atlantaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0