Resmage?

Mmmmm: Sälen!


Hemma igen i mitt sweet, sweet home, efter en veckas härlig semester. Thank you all!
Semester innebär (tyvärr) en hel del onyttigheter. Första dagarna, till fjälls, var jag otroligt duktig och åt ungefär som hemma. Inga problem.
Inte heller några problem med besöket hos min likasinnade syster.
Men när färden styrdes mot de djupa hälsingeskogarna börjades det:
Fika, mat och potatis, fika, smörgårstårta, fika, morgonmacka, fika...
(Jag vet, man kan ju säga nej... men det är ju gott!)
Resultatet blev att jag fick skynda mig igenom affären (för att fylla upp i den tomma kylen) och skynda hem till toaletten. Många toalettbesök blev det under de närmaste timmarna, tills det bar av till en annan aktivitet under kvällen.
Men det var nära att jag var tvungen att skicka ett SMS till mamms:

Jag är tvungen att bajsa lite, kommer kanske lite sent.


Men det behövdes inte, jag kom dit i tid och klarade av att hålla mig under 2 timmar. ett besök till blev det på toa, men sedan har det varit lugnt.
Skitmage, tänker jag och förbannar Crohn. Men frågan är ju om det är sjukdomen fel (som i princip inte var aktiv nu, enligt proverna) eller om det bara är helt vanlig resmage som blivit chockad av all konstig mat som jag proppat i mig.

Men många ägg i påsk, så ska det nog bli bra igen.

Glad Påsk på er alla!


Kommentarer
Anna

hahaha du är så rolig du....tvungen att bajsa lite...haha

Hoppas du haft en supermysig semester och att man får se dig på tåget snart, jätteglad påsk på dig!

2009-04-10 @ 11:20:55
URL: http://hondjavulen.blogg.se/
Hanna

Ja, iblad kan det vara nödvändigt att skicka sådana sms ;P

Glad påsk på dig med

2009-04-10 @ 18:33:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0