Teknikdrottningen slår tillbaka

Ännu gång har min teknikkunnighet gjort sig påminnd.. Jag har haft problem med DVDn jag köpte för Längesedan. Det blev bara svartvitt, rätt tråkigt att titta på.
Kära bror kom hit idag, för att hjälpa till med det och lite andra saker. Efter två sekunder var det färg! Tydligen skulle man trycka på en knapp (som jag tryckt fram och tillbaka på tusen gånger) två gånger I RAD.
Jaja, nu fungerar det. Att få datorbilden till TVn lyckades han inte få till i all fall. Vi (jag) kom fram till att jag har för gammal TV. (Till min nära och kära: Jag önskar mig en Ny TV i Julklapp!)

 Men häromdagen blev jag anförtrodd till några riktigt kluriga datafrågor, att vara en riktig datanörd, och kunnig inom detta område! Det ni!
...tyvärr kunde jag inte svara, men det är en annan sak...

Men i alla fall. DVDn fungerar och jag njuter av några avsnitt av Coupling
Innan ytterligare en tidig morgon


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0