Vem är bäst?

Godmorgon världen!
Jag är ledig idag, tack vare att en vis man var snäll och bytte tur med mig. tack tack!

Lite småtokig som man är kliver jag självklart upp innan klockan ringer och käkar frukost. Men magen skrek ju efter mat!
I alla fall. Lite kreativ kan jag ju vara på morgonen också. Ett blogginlägg dök helt plötsligt upp i huvet (det försvann ur huvudet för några dagar sedan innan jag hann skriva in det)

Temperaturen sjönk under 0 för ett antal nätter sedan, med halka som följd på morgonen.
Det är konstigt att folk blir lika förvånade över halkan varje år.
Vaddå, det är väl inte vinter än?

Men så är det. Newsflash:
Vintern kommer en gång om året. I regel efter hösten.
Faktiskt.

Det stod om tre olyckor i tidningen. två orsakade av kvinnor och en av en man.
Haha, tänker alla män. Kvinnor är värdelösa på att köra.
Men vänta nu, så här gick olyckorna till:
Kvinnornas olyckor hände när de skulle ge väg för utryckningsfordon.
Mannen orsakade olyckan när han skulle göra en omkörning.
Att köra om i det vädret är väl det dummaste man kan göra
(En teori är att kvinnorna vejade för utryckningsfordonen som skulle till mannens olycka, men jag vet inte)

Min slutsats: Mannen vann dumhetspriset!


Kommentarer
Anna E

Hur menar du nu?

Vintern efter sommaren och våren före hösten elle....?

/Hon som delar dumhetspris med männen...

2008-10-10 @ 13:44:01
URL: http://hondjavulen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0