2020

Jag måste slå ett slag för programmet 2020 som visas i tvåan måndagar 19.30.
Inte bara för att jag var kär i programledarens lillebror när vi gick på dagis, utan för att det faktiskt är ett rätt bra program.
Idag pratade de om överkonsumtionen som finns idag.
Och när man tänker efter så köper vi så otroligt mycket - helt i onödan.
Man köper saker bara för att man ska ha. Och för att ha det senaste.

Jag har därför i kväll bestämt mig för att behålla min mobil tills den inte fungerar. Jag kan klara mig utan en bättre kamera i telefonen.
Tv:n. Jag klarar mig bra med den stora lådan, även om det hade varit läckert med en plattare variant. 
Men de fungerar ju, så varför inte behålla? 
Kläder har jag aldrig varit den som haft mest och dyrast utbud i garderoben.

Egentligen: Jag klarade mig med saker som fick plats i en ryggsäck ett bra tag, så egentligen skulle vi nog klara oss utan en hel del massa onödiga saker som finns hemma.
Jag tror att det är bra för oss alla, miljön och plånboken om vi börjar tänka på vad vi köper. Tänk en extra gång om det du köper verkligen är nödvändigt.

All you need is love

Allt skriva något sånt här en månad innan jul var kanske inte världens bästa drag från mig, men det bjuder jag på.
Min önskelista kommer senare


Kommentarer
Systeryster

Åh, vad skönt. Då behöver man inte köpa julklapp till dig då. :D

2008-11-25 @ 12:25:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0