Varför? Svar på tal

Som vissa kanske märkt förespråkar jag lågkolhydrat kost, med mycket fett.
För vissa är det mycket konstigt att börja tänka tvärt om. Själv har jag ett väldigt "bakvänt" tänk nu än vad jag hade för ett år sedan. Jag skrapar inte längre av allt smör som kommit ovanför gropkanterna i brödet, utan lägger gärna på mycket, mycket mer. När det är folk i närheten drar jag ner lite på härligheten, eftersom jag vet att det kan äckla andra. Men själv hemma fläskar jag gärna på massa smör och ost på mina små Finncrisps. Så gott!
Nuförtiden ser jag på smörskrapare som konstiga människor. Alltså ungefär alla andra.
Potatis, ris (förutom i sushi) pasta och ljust bröd lockar inte längre. Det smakar knappt gott längre.

Egentligen är det så självklart varför man ska äta fett om man nu vill gå ner i vikt. Gå bara tillbaka till vad vi fick lära oss på högstadiet:
-Kroppen bränner först kolhydraterna, efter ungefär 25 minuters aktivitet. (jag är inte säker på tiden)
-När det inte finns några kolhydrater kvar börjar fettförbränningen - Direkt! På en gång alltså!

Alltså - om vi inte äter några kolhydrater börjar fettförbränningen på en gång, och vi går ner i vikt. Överskottsfettet försvinner. 
Så - feta till matlagningen allihopa! Bort med light och lätt produkter och akta er för Glutamater!!

Lev väl



Kommentarer
Kattis

jag önskar jag kunde, men jag kan inte! kommer aldrig kunna släppa taget om mina lightprodukter.. :P

2008-05-20 @ 10:29:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0