Bensinpriset

Alltså, jag vet inte om jag har fått någonting om bakfoten. Om så, rätta mig gärna! Jag är nämligen inte så insatt i detta ämne, och ger mig ut på svag is i detta inlägg.
Men är inte politikernas mål med att höja skatten på bensin att få oss dödliga att använda mindre bensin, och kanske åka mer kollektivt? (vilket inte är så lätt överallt... men det är någon annan sak!)
Då startas det en bojkott av de stora bensinmackarna. För att visa vad vi egentligen tycker om det höga priset, sägs det. SMS skickas runt och uppmanar alla att inte tanka alls under några dagar.

Jag vet inte, men jag får inte detta att gå ihop. Får inte politikerna som de vill då? Eller?
(Men självklart är det bra att inte tanka. Cykla mer!)

Vad jag vet är att det inte känns så spännande att köpa bil...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0