Önskedröm

Jag hörde att det var ett samarbete på gång redan för några månader sedan. De två alltså! Jag kunde knappt tro mina öron, var det verkligen sant?
Det var som om en våt dröm blivit sanning. Jag kunde knappt vänta tills jag fick höra resultatet.

Tiden gick. Jag tänkte på mina små älsklingar lite då och då, men hörde inget.

För någon vecka sedan gick jag på stan, och hörde en okänd låt strömma ut ur högtalarna.
Ny låt, konstaterade jag. På svenska. Det låter lite som Timo Räisänen, jaha, ska han släppa en ny skiva? Vad roligt! Eller, vänta? Är det inte Lasse Lindh som sju....
Då slog det mig! Det är den låten! Låten jag gått och väntat på!

Efter den första lyssningen var jag tyvärr inte helt övertygad av att det var en så bra låt. Men melodin satt nästan kvar i huvudet på mig.
Nu har den spelats några gånger på radion, och jag kan ju lugnt säga att den blir bättre och bättre!

Några textrader ur "Kom kampsång":

Kom kampsång, kom kärlek till dom, som saknar nån om natten
Kom kampsång, kom längtan till dom, som tappat den på vägen
Kom kampsång, kom mod och passoin till alla oss som ramlar och
Famlar igenom livet på jakt efter något men inte vet vad

(Jag vet, men jag tycker om lätt töntiga texter) 

Hittade nyss en video med dessa två herrar, hoppandes runt på Sommartoppsscenen. Det har aldrig slagit mig förrut hur lika de är varandra. I alla fall i rörelserna. Stela som pinnar båda två. Inte precis dansmaterial. Men sjunga kan de!

Timo, från Stadshuset

Det kan nästan inte bli bättre. Eller.... Timo och Moneybrother kanske...

I morrn bitti ska jag försöka kliva upp rätt tidigt och göra av med lite energi. Om magen tillåter.
Jag är rätt rastlös för tillfället! Förstår inte riktigt hur jag ska kunna sova...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0