Har du sett min pip?

Snart är det dags att åka iväg igen. Först några dansdagar i Malung och sedan vidare till Sälen och springa sig slut i fjällen...
Alltså börjar det dra ihop sig för att börja packa kappsäcken... Jag som knappt hunnit packa ur den förra! Men men.

Jag har i någon vecka haft på känn att en väldigt viktig och väldigt liten sak har försvunnit. Kärt barn har många namn, och denna kära sak kallas bla för:
-Pip (det piper när man änvänder den)
-Pinne (ser ut som en pinne)
-SI-Pinne
Korrekta ordet kanske ska vara Sport Ident. För er som inte är invigda i orienteringens underbara värld kan jag berätta att denna Pip har ersatt de gamla häftstämplarna vid kontrollerna, och allt registraras numera i denna Pinne. (Alltså kontrollnummer och tid) Man har dessutom en personlig Pip, med ett personligt nummer. Min Sport Identitet alltså.

Ja, jag kan nu alltså inte hitta den. Eftersom jag inte tävlat på länge, och dessutom har flyttat har jag inte riktigt koll på vart den hamnat. Jag hade några alternativa ställen där den kunde vara, men där var de inte. Hoppades därför att den skulle va hemma hos föräldrarna. Men här har jag varit o letat nu ett tag och kan inte hitta den. Detta betyder förmodligen att jag måste rota igenom alla lådorna i förrådet i kväll. Mycket skoj....
Det finns ju bättre sätt att spendera en kväll på.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0