Språksvårigheter

Ännu en jobbarvecka avslutad, och en jobbig men ändå väldigt rolig dag har nått sitt slut.
I morse serverade jag typ en hel vagn (kändes så i alla fall) med glada människor som pratade på ett grötigt nordiskt språk. Min kollega var ner en gång och kollade hur det gick. När jag var klar gick jag och beklagade mig för henne att jag är så dålig på norska.
- Ja, men de där var ju danska!
Mmmm, min språkkunskaper är helt fantastiska, jag vet.

I helgen blir det att tapetsera om i sovrummet. Jag beställde tapeter i början av veckan, och de skulle komma i går. Var där och skulle köpa, men då hade de bara ena (skulle ha två olika). Den andra skulle komma idag. Köpte spackel och sånt i alla fall. Idag ringde de därifrån, och sa att de hade fått tapeten, men att de skickat med fel färgnyans.... Jag får nu vänta till onsdag... Men jag och brorsan ska fixa det som går nu i helgen i alla fall, sedan får vi se hur länge jag måste sova ute i vardagsrummet/köket.

Trevlig helg allihopa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0