Skål - med blåbärssoppa!

Nyårsafton. På jobbet. 12.11 gick tåget mot Stockholm, och med mig hade jag Elena som skulle sällskapa med mig. Vi och några andra hade bokat bord på hotellets restaurang, och sedan tänkte vi dra iväg, kanske till Skansen, och titta på fyverkerierna.
Det rullade på bra i tåget från början. Jag mådde lite konstigt, kände mig lite känslig mot alla lukter. Och då är det ju bra att jobba i bistron... Theres föreslog att jag kanske vore gravid, men det vore ju ett mirakel om man säger så...
Utanför gävle stannade tåget, och vi blev ståendes ett tag.
Nu blir det evakuering, viskade Mia till mig. Jippi... Som tur är fick herr lokförare igång tåget igen, och vi kunde åka vidare. Det blev ytterligare ett stopp i Uppsala, men även denna gång kom vi mirakulöst iväg.
Väl i Sthlm ville jag bara till rummet, och lägga mig ner.. Jag satt o surrade och skrattade ett tag med Elena.
Plötsligt blev det vråldykning på toan. Mysigt, så jag beskriver inget mer. Magsjuka räcker.
Vi ställde in 5-rätters supén, och vandrade en sväng på stan. Köpte blåbärssoppa av en mycket rolig 7-elevenkille, och köpte sedan lite take away upp på rummet. Som jag inte åt av.
Tittade på alla fyrverkerier från 8-våningen på hotellet, mycket fint!
I morse var jag pigg igen, och jag hoppas att jag inte smittat ner några andra (mamma och pappa ligger sjuka hemma, förmodligen smitta från kusinerna)

Men Hoppas alla hade ett gott nytt år!
Puss o kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0