Skärpning!

Jag håller med Kellogs All Bran-reklamen om en sak:
Om inte magen fungerar, fungerar ingenting. Precis ingenting.
Men gång på gång kommer jag på att jag själv måste sköta den för att den ska må bra!
(Sedan äter jag inte Alla Bran, men det är en annan sak)

Igår hände det för andra gången i år. Efter en mycket lång dag på jobbet, med överliggning på annan ort slutade dagen på toaletten. Utan att få behålla den lilla mat jag ätit under dagen.
Förra gången trodde jag att jag ätit någonting konstigt, men nu vet jag nog vad det är. Magen pallar bara inte. För att det ska fungera bättre måste jag skärpa mig med mattider, och äta ordentligt.
Jag blev såhär när jag var liten också. Åt jag dåligt en dag, låg jag i magsjuka på förmiddagen dagen efter. Det har inte varit så på flera år, men nu är det tydligen tillbaka.

(Jag måste ifrågasätta magen lite. Hur smart är det egentligen att spy upp maten om man ätit för lite?)

I morse var det inga större problem, och det gick bra att jobba hem. Men helt återställd är ju inte magen än.
Några dagar ledighet ska nog göra susen.

some dancing, some time with siss, some meetings and some fixing, haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0