God Jul!

Sitter jobblös på tåget ner söderut och surfar på nätet. Plötsligt slår det mig att jag sitter och tittar på matrecept (LCHF såklart) samtidigt som jag börjar bli väldigt hungrig. Inte bra. Att faktiskt skriva i bloggen känns lite bättre, fast att jag sagt åt mig själv att inte skriva någonting mer i år.
Men jag måste ju önska alla som tittar in här ändå God Jul och Gott Nytt År!
Min julafton blev vanligt traditionell:
Åt lutfisk (ingen höjdare, sorry Johan), satte ut två julgranar på sjön (där de står bredvid texten "God Oul"), slog in paket i sista sekunden ("Grattis brorsan" såkade smyga sig in på ett av paketen. konstigt), tittade på Kalle Anka (fast vi surrade nog mest genom det hela), dödade tomten (terrier tycker att löstomtemaskar ser väldigt skumma ut), öppnade paket (tack för de fina klapparna!), åt julmat (allt var gott förutom efterrätten) och satte slutligen eld på adventsljusstaken innan en gäng filmer visades på TVn och vi nästan somnade i soffan.

En mycket trevlig julafton!

Så nu hoppas jag att alla andra också haft en underbar jul och kommer få ett mycket gott år!!

Puss och kram och nyp i stjärten


Kommentarer
Kicki

Tack för julkortet!Gott nytt År!

2008-12-26 @ 16:52:38
Mam

Mitt i prick, som vanligt. Ska nu sova på soffan i Falun. Åter norrut i morgon

2008-12-28 @ 23:08:44
kattis

men hanna, ditt senaste inlägg är från förra året! skärpning! ;)

2009-01-02 @ 15:58:02
Systeryster

"Ja, vilken julafton." Blev Johans kommentar. ;)

2009-01-05 @ 16:21:27
Johanna

har utmanat dig.. frågorna hittar du här:



http://annahoj.bloggagratis.se/2009/01/06/1256639-hms/



God fortsättning!!



/johanna

Anna

Jaha...det var DU som hade ihjäl tomteskrället!!!

Det var allså därför jag fick en skärbräda i julklapp.

tack hanna.

Väldigt mycket.

2009-01-12 @ 11:58:59
URL: http://hondjavulen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0