OS-utvärdering

Men snälla! OS är slut, och alla snackar om Sveriges bottennapp resultatmässigt.
Det är så otroligt resultatinriktat så jag blir galen. Ingen medalj = dåligt resultat enligt alla reportrar..
Men är det så? Okey, medaljerna kan man hänga runt halsen och visa upp. Det är lite svårare med tex en 5e placering.
Jag tror vi har haft tur de senaste OSen (säger man så?) och fått många trevliga pallplaceringar. Vi är nog lite bortskämda.
Fick nyss höra att vi hade lika många topp 8 placeringar i år som för 4 år sedan, och Athen hade vi räknat som ett bra OS år.
Hallå! Vi är ett litet pluttland med 9 miljoner invånare. Vi gör det bara bara att komma till OS!


...och så en kommentar från fredagens dans på Älvstagården. 400 pers, jättevarmt och trångt. Efter en snabb bugg bjuder jag upp en kille. Han ser lite trött ut, men svarar tveksamt:
Ja, jag hade tänkt gå ut och dö, men det kan jag ju göra senare.

Vad ska jag säga - dans räddar liv! =)


Kommentarer
Anna E

Haha så skönt att OS är slut...tänkte länka din blogg i min om det är ok för dig?

kram

2008-08-24 @ 23:39:24
URL: http://hondjavulen.blogg.se/
Madde Näslund

haha men Hanna...vilken livräddare du är! Du får komma ner till mig i malmö och hjälpa mig rädda lite liv här oxå tycker jag ;P



kram från skåne

2008-08-25 @ 20:01:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0