kort o tjock

Jag hatar sjukhusbesök - jag får alltid se sanningen i vitögat och inse att jag är kortare och tjockare än vad jag tror.
 Konstigt nog vägde jag mig när jag kom hem, med samma kläder. Vägde då nästan 0,5 kg mindre. Om jag nu hade tappat det på 15 minuters gång måste jag nog gå ut och gå otroligt mycket mer!
Jag antar (hoppas) att det är min våg som stämmer.

I morgon ska jag dit igen, sjukhuset alltså. Det är dags att bli sprutberoende - Humira. Spännande!
Min förhoppning är att slippa kortisonet framöver. Sommarens viktökning har till stor del berott på denna medicin.
Det positiva med den är att jag kan leva ett normalt liv, utan massa toabesök stup i kvarten.
Men nu blir det skärpning med dieten, och ny medicin som jag verkligen hoppas på!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0