De mag och tarmsjukas dag

Idag är det dagen för "mag och tarmsjuka" i Sverige. Visste du det?
Kanske inte så konstigt om du inte visste, det är första året det är.
Vi från RMT i Västernorrland skulle på något sätt uppmärksamma detta, och det blev tillslut en Artikel i Dagbladet. Jag tycker att den blev väldigt bra! Heja Niclas!
Så om det nu finns nån annan som känner att de nog har lite problem med magen eller tarmarna är det bara att ta kontakt med oss på RMT.
Det är en ungdomsträff inplanerad till mitten av november, och jag hoppas att det kommer gå bra. Och att det anmäler sig några!
Varför ska man då ha en dag för de som är mag o tarmsjuka då?
För att få människor att förstå mer, antar jag. Det kan verka som om dessa människor, inkl mig själv, lever ett helt vanligt liv som alla andra, medan man egentligen har det skitjobbigt, rent ut sagt.
Jag lever idag ett näst intill normalt liv. Men helt plötsligt får jag ont i magen, blir väldigt trött och grinig, eller bara måste ha tag på en toalett NU! Att ständigt äta medicin som får en att pendla upp och ner i vikt är inte så så kul heller. Det är inte alltid som människorna runt omkring förstår detta, och det är jobbigt att alltid behöva förklara sig.
image112
(bild från RMT:s hemsida)

Men jag kommer att behöva dras med detta resten av livet, och kommer inte att ge upp!
Det är en del av mig nu.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0