14 maj 2000

Nu är jag rädd att jag är sjuk. Jag har varit lös i magen i flera veckor och förra veckan lämnade jag in prover till sjukhuset som jag får svar på till veckan. Jag hoppas att dom vet vad det är för att jag vill vara som vanligt igen *snyft*.
Vi var på Hälsingekaveln i helgen. Det var en jobbig terräng, men i vanliga fall skulle jag i alla fall orka springa lite fortare. Våran bana var 2,6 km och det var nästan en D 12 bana. Ändå kom jag 11 min efter dom som vann. Man kunde inte skylla på vädret, för det var ganska kallt på lördagen. På söndagen gick det inte heller så bra. Då var det kavel och varmt väder. Jag sprangandra sträckan. Första sprang en tjej som hette Kristina, Från Forsa OK, som jag aldrig sett förrut. Tredje sprang Eleonore Shalin. (...)
Det måste vara något fel på mig för att jag börjar lätt att grina. Bara jag tänker på vad det kan vara på mig så börjar jag att grina. Mest på kvällen. Och idag när vi åkte hem läste jag i VR att en tjejs lillasyster hade dött i cancer när hon var 20 år. Hon hette Hanna... Att hon hette Hanna var värst. Jag tänkte hela tiden på att det var jag som hade cancer. Det tog nästan en timme att läsa den där artikeln på två sidor, eftersom jag inte ville börja storböla i bilen.
Om jag har otur kanske jag inte får träna på länge! Hur ska jag stå ut då? Jag blir rastlös om jag bara är "ledig" från träningar en dag, om jag inte har läxor.
Nu måste jag gå och lägga mig, för jag är så jävla trött. Undrar om jag ska cykla i morgon?
/Hanna


Jag skrev inte så mycket dagbok när jag var liten, men ibland gjorde jag det. Jag hittade nyss det här inlägget i en gammal dagbok. Det enda inlägget om när jag blev sjuk. Precis 7 år sedan, lite lustigt. Som tur var var det inte cancer, utan "bara" en kronisk tarmsjukdom kallad Crohn. Som jag alltså får dras med i resten av mitt liv. Men med medicin fungerar det rätt bra, för det mesta.
Att resa i Australien gick väldigt bra, långt över förväntan. Komiskt nog blev jag genast sämre på flyget hem... Jag antar att min mage trivs Down under!
Medan jag var borta blev jag invald i styrelsen för Mag och Tarmsjuka (RMT) i Västernorrland. Igår var jag på första styrelsemötet, och helt plötsligt var man ungdomsansvarig... Vi siktar på en träff till hösten! ..med en massa skitsnack! =)  Har du också en kass mage är det bara att ta kontakt med oss!  Det är ingen idé att sitta själv och tycka synd om sig själv, det hjälper ändå inte. Det finns fler, många fler, med samma problem.
Lyssna på din kropp, så går det bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0