"Äntligen Hemma"

Så var det äntligen klart!

Köket!!
Jag och mina syskon passade på att renovera medan föräldrarna var på en tvåveckors semester. Snacka om att de blev paffa! haha! De kom hem i förrgår, inget anande, till ett nästan helt nytt kök. 
Reaktionerna var lite blandade, mamma började nästan gråta och pappa stod tyst med hakan ner till knäna.
Grymmt roligt har vi haft under tiden iaf, även om en dag till skulle inte ha skadat...

Grattis till mamma och pappa, 50 år i år - båda två!

Jag måste säga att onsdagen blev mycket lyckad, till slut. tidigare på dagen var jag inte lika glad..
Det var undersökningsdags på sjukhuset, och jag hade fastat sedan dagen innan + dricka en massa äckel-Laxabon-lakserings-äckel-jävla-medel. Fy fan! Men undersökningen gick ändå bra (koloskopi) även om det gjorde ont... väntar på resultaten... Så lite smått nerdrogad skjutsade syrran hem mig, och vi kunde fortsätta med köksstädningen. Och äta mat!

Gårdagen var inte världens bästa dag, det kom både jag och Erika fram till.
Vi skulle och dansa på kvällen. Erika skulle köra. Jag jobbade på CSN hela dagen, fyllde på jord i krukorna där. Hela dagen. Erikas bil gick sönder. Jag fick veta att pappa åkt in på sjukhuset för att kolla vad det var med benet (han har haft on ett tag) så vi hade nog ingen bil som jag kunde ta. Emma var tvungen att stanna hemma, då kunde ju inte hon köra.. På vägen hem slutade bromsen fungera på vår jobbil. Efter massa telefonsamtal  hit och dit tog jag bussen hem. Pappa fortfarande på sjukhuset. Vi fick åka med några andra till dansen. Dansen var inte så jätterolig (helt okey, men har varit med om bättre) Fick veta att pappa fått en propp i benet, och måste stanna på sjukhuset över natten. Dansade lite till, åkte sedan hem med syrran. Lite fnitter i bilen iaf, alltid något!

Det första jag hörde i morse på radion var den helt underbart sköna låten Here in your arms. Den här dagen kan väl inte bli mycket sämre?? ;P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0