Myspyshelg

Såå var den äntligen här igen! Solen! Välkommen!

Helgen har varit mycket lyckad, måste jag säga.
Först ett kort, men mycket roligt besök på Henke och Annelies avskedsparty i fredags. Emma skulle hem och jobba, så vi åkte med henne hem.
Men iaf. Det blev en del roliga dricklekar. Bland annat "epp-eppaou" och "wroom-wroom". Ni förstår väl precis vad jag menar? :P

Men till de nyblivande och redan nuvarande Linköpingborna säger jag bara: Lycka till och och på återseende! :D
Gonna miss you!

Kl 23 på fredag kväll bakade jag en sockerkaka! Varför?
På lördagen stack jag och syrran ner till stugan i Laforsen, där även några släktingar (Anders, Mia och Malin) var över helgen. Eftersom de bjöd på maten tänkte jag va lite snäll och i alla fall ta med nånting gott att äta på.
Självklart glömde jag den hemma när vi åkte.
Innan vi kom till stugan hade de andra stött på en massa polacker på en mack. Det hade nog inte varit så mycket folk på den macken innan! smackat...
Lite inspirerade av dessa utlänningars flitighet i skogen stack jag med Maria och Malin till skogs, med målet att få blåbärsgröt till frukost.
30 min och 6 dl blåbär senare flydde vi myggorna och allt annat som surrade kring våra huvuden, och cyklade tillbaka till stugan. Allt snack om rekordår i bärskogen...vilken skog då? inte den vi var i alla fall!
Stackars polacker.
Men en mycket lugn och skön helg i stugan, med hängmattegungande, spanande efter gäddan under bryggan (som tydligen bor där) lite båtåkande och en massa Dot cardspelande. Och blåbärsgröt till frukost!
image92

Idag kom värmeböljan, och självklart jobbarman i långa, tjocka byxor... Men jag lyckades i alla fall fånga lite sol när jag kom hem.
Jag började läsa "da Vinci koden" i helgen. ojoj, vad spännande den är. Solen hann försvinna bland trädtopparna och jag fick ta på mig en tröja, men envisades med att sitta och läsa ute. Men måste ju passa på!
Men det vore ju roligt om Dan Brown kunde ändra lite på grundkonceptet i böckerna. En manlig och en kvinnlig expert, på varsitt område hjälps åt att lösa ett mysterium, och de blir ofta tillsammans i slutet. Jag kan ju inte säga om det är fallet i denna bok, men i de två andra jag läst... Men ändå: bra och spännande böcker! Mitt boktips för dagen!

I morrn ska jag spola av jord från rötter. Spännande.

Fin, fine, finito


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0