Storlien, va kul...

Jag skulle nog inte ha skrivit det där i går.. En stund innan tåget kom in på stationen fick vi veta att ett tåg hade spårat ut strax innan Ånge, och att det skulle bli ett ev. stop. Och det blev det, kan man lugnt säga. 3 timmar stod vi utanför Ånge och väntade. Jag skulle åka det där turen för att lära mig hur man skulle göra, och skulle inte börja jobba för ens efter Ånge när bistron skulle öppna, eftersom de får på kassaaparaten där. Men vi kände att vi var tvugna att öppna ändå. Så jag fick stå där med en pricklista och ha min plånbok med växelkassa som kassa. Tillslut vaknade ju fler och fler, och det var säkert kö genom hela bistrovagnen, om inte längre... jag vill inte veta!
Ganska fort tog allting slut, vilket var väldigt kul.. Tillslut rullade vi in i Ånge och jag fick extra hjälp. Och bistron fortsatte väl att vara packad fram till Åre, vid 12 tiden. Jag var rätt så slut efter att ha stått där i 6 timmar, om man säger så.. inte mycket vila blev det i Storlien heller innan det var dax att åka hem igen.. Fick som tur var fåfyllning både i Storlien och Åre, men inte på allt inte.. Strax innan Ånge sa de jag jobade med att jag skulle gå och vila resten av vägen hem. Jag måste ha sett helt färdig ut, det var så jag kände mig iaf..
Men på något konstigt sätt lyckades jag samla ihopp krafter så att jag kunde köra hem utan problem. Men de försvann direkt när jag äntligen kom hem. Gick och la mig på en gång, åt en banan och pratade med mamma först bara. Klockan 4 i morse vaknade jag och kände att jag började få svinont i magen. Gick därför upp och kokade mig lite gröt innan jag gick och lade mig igen. Sedan sov jag väldigt gott! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0