Storlien, gamle vän! På långfredagen!

Är upp i Storlien, igen. Inte lika strålande väder som de senaste gångerna, men solen håller på att spricka igenom molntäcket nu, så vem vet? Det kanske blir lite solning idag oxå?
Var ute och gick en sväng nyss. Och då hittade jag Backen!! Alltså en backe som vi åkte i när vi var små. Jag, Maria och pappa var här med Göranssons en gång, och då åkte vi pulka nerför en jättebrant backe! Jag åkte med Johanna, och satt längst fram. Fick därför en massa snö i ansiktet och kunde inte andas, fick panik! Men hon tyckte det var jättekul och tjöt av glädje! Jag har gått och letat den backen förrut när jag varit här, men har då bara kollat från vägen om man skulle kunna se den. Men har inte sett den förr, och idag följde jag en skoterled in i skogen och hittade backen!! Fortfarande lika brannt som jag kom ihåg den, men inte lika lång.. men Jag var ju rätt liten då! Man har sån konstig uppfattning av saker och ting då.. Men det var roligt att se den igen! :P
Jobbar med Heiki i bistron idag. Det var väldigt lugnt nu på morgonen. Han har med sig sin flickvän och 7-åriga flicka med sig hit. Berättade att kungen och drottningen är här över påsk (har hört av mina kontakter!) och lilltjejen blev väldigt besviken när jag pekade på vilken stuga de bor i:
-Jag trodde det skulle vara ett slott!!

Men nu ska jag gå och äta lite grann, sedan kanske sova lite till och vila upp mig inför kvällens hemfärd!
Glad påsk på er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0